RECENZE| Někdy je hezké, že mě miluješ

Autor: Michael Robotham
Překladatel: Alexandr Neuman
Počet stran304
Rok vydání: 2019
Nakladatelství: Metafora

Pokud hledáte knížku, která vám svým prostředím a atmosférou připomene klasické romantické komedie, můžete se zkusit ponořit do stránek Někdy je hezké, že mě miluješ.

Dvě kamarádky, Chloé a Constance, se rozhodnou změnit svoje dosavadní životy. Chloé je nešťastně zamilovaná do svého šéfa a smutek zahání vztahy na jednu noc. Constance je nenapravitelná romantička, která zbožňuje Jane Austenovou a hledá svého reálného pana Darcyho. Příběh se odehrává na pozadí Paříže a francouzského venkova, k tomu patří neodmyslitelně vinice a vychlazené sklenky s vínem. Část příběhu za Constance je psaná jako její deníkové záznamy, které rozhodně evokují knihy o Bridget Jonesové, kdežto vyprávění Chloé je psané v ich-formě.

Obě hlavní hrdinky jsou zajímavé postavy, čtenář se o nich rád dozvídá detaily z jejich života a sleduje se zájmem jejich životní cestu. Vsadí se, že se zvládnou chovat, jako ta druhá. Chloé se vydává na francouzský venkov, kde si chce odpočinout od mužů a psát román, což je její životní sen. Tato linie potěší zajisté fanynky, které v knize hledají atmosféru venkova a pomalého života, lásku a romantiku. Chloé se postupně čtenáři otevírá, sledujeme vývoj jejího charakteru. Na jejím místě byla zajisté nejedna žena a může se tedy s jejími problémy ztotožnit. Constance se učí přeměnit z uťápnuté romantičky na sexy dračici, což mně osobně moc nesedělo, protože jsem ji měla raději, když milovala pana Darcyho a byla spíše nesmělá, než když lovila muže po barech. Nicméně ji tato životní zkušenost pomohla utvořit nový náhled na život, na vztahy a na muže.

Ačkoliv je kniha místy předvídatelná, nabídne nám odpočinkovou četbu, příjemné prostředí francouzského venkova a Paříže okořeněné lehkou romantikou. Nejedná se o žádnou prvoplánovou červenou knihovnu, příběh je velmi jemný, láska se tu neurodí na první pohled a vztahy se musí budovat. Rozhodně doporučuji čtenářům, kteří chtějí sáhnout po nějaké romantické knížce, ale nepotřebují, aby z jejích stránek tekly řeky medu. Nechybí zde nai místa, u kterých se čtenář zasměje, vtip je tu lehce zakomponován do textu, neočekávejte žádné kýčové a uměle vystavené scény. Postavy řeší životní situace, se kterými se můžeme setkat na denním pořádku a jednají věrohodně a reálně.

Knihu bych doporučila čtenářkám, které hledají chytrou romantickou komedii, při které se zasmějí a která je pohladí po duši. Výborné letní čtení zabalené do nádherně graficky zpracovaného paperbacku.

Knihu můžete koupit zde
Děkuji za poskytnutí recenzního výtisku nakladatelství Metafora.