Přečteno - podzim 2019

Jelikož je knížek hodně a některé mě zaujaly méně, nebo nemám co o nich říci, aby to vydalo na plnou recenzi, rozhodla jsem se vytvořit kategorii, kde budu pravidelně sdílet své dojmy z knih, které jsem za dané období přečetla.

Knížky vkládám v pořadí, v jakém jsem je přečetla, od nejdéle přečtených k těm nejnověji přečteným.

Komiks Ze života knihomolky je, jak už název vypovídá, stvořený pro všechny knihomoly. Je to dílko, které zhltnete za pár minut, ale příjemné černobílé obrázky rozehřejí knihomolská srdíčka a převedou vás do okamžiků pohody s knihou. Styl kreslení je jednodušší, ale výstižný, najde se zde každý milovník knih. Láká vás k zachumlání se do deky, uvaření si horkého čaje a ponoření se do stránek s nějakým novým příběhem. Většina stripů opravdu pobaví, několikrát jsem se přistihla, že knihu strkám pod nos manželovi, aby se pobavil taky. Určitě se připravte na to, že pro svoje okolí budete opravdu otravní po dobu čtení/prohlížení tohoto komiksu. Za mě opravdu perfektní knížečka do podzimních či zimních dnů.


Smrtící bílá byla naprosto jasná volba pro milovníka knih Roberta Galbraitha, jako jsem já. Kdo má tuto sérii rozečtenou, je jasné, že sáhne po dalším dílu. Kniha se čte jedním dechem, rozehrává se tu spousta témat, nakouknete do zákulisí britského parlamentu, kniha nastaví spoustu morálních dilemat, která nejsou ani zdaleka černobílá, zabývá se vydíráním, britskou společností a samozřejmě vraždami. Je tu spousta příběhových linií, která se sebou zdánlivě nesouvisí, ale ke konci se vše spojí dohromady a vytvoří jeden funkční celek. Sledujeme vývoj vztahu mezi Cormoranem a Robin, opět zde nechybí jemný humor, který Galbraith tolik umí. Ačkoliv je kniha pěkná bichlička, rozhodně doporučuji k přečtení, pokud máte již zdolané předchozí díly. Galbraith stvořil za mě nejlepší díl celé série s Cormoranem Strikem.


Český autor Jan Štifter stvořil dílko provázející nás třemi obdobími českých dějin, přes které se táhne neviditelná nitka a spojuje dohromady všechny hlavní hrdiny jednotlivých částí. Kniha se věnuje tématům, jako je druhá světová válka, odsun Němců z pohraničí, komunismu a nakonec současné době, ve které můžeme najít kritiku rasismu a předsudků české společnosti. Byla jsem překvapena, jak moc dobrá ta kniha je, moc jsem od ní nečekala a v podstatě ani z anotace nevěděla, do čeho jdu. Nejspíš je to tak ale nejlepší, protože postupně rozplétáte příběh, noříte se hlouběji a všechno vám dává větší a větší smysl. Pokud nemáte rádi knihy z druhé světové války, rozhodně se nejedná o žádné popisy koncentračních táborů, ale spíše o následky pro ty, kteří tu zůstali. Doporučuji k přečtení, výborné dílo, skvělý styl psaní a neobvyklý knižní hrdina.


Uloupený život se hodně těžko hodnotí, jelikož je to kniha psaná podle skutečnosti a autorkou, která nemohla dostudovat základní školu, jelikož ji v jejích 11 letech unesli. Je to kniha, která se vám vryje pod kůži a to hlavně v případě, pokud máte děti. Je neskutečné, co si musela Jaycee prožít a jakým stylem se se vším vypořádala. Jedná se o popis událostí a jejího života v zajetí, které trvalo neuvěřitelných 18 let, během kterých porodila a vychovávala dvě děti. Velmi silný příběh, při kterém si uvědomíte, že svoboda je něco, co spousta lidí bere naprosto automaticky a neváží si jí a měli bychom být vděční, že ji máme. Při této knize nelze hodnotit styl psaní, nebo příběh jako takový, jedná se o emotivní záležitost, kterou by si měl každý přečíst, aby si vážil svého života a dával pozor na sebe i své blízké.


  Kniha hřbitovní v komiksové úpravě je záležitost na pár hodin, výborná pro komiksové a fantasy nadšence. Knihy zpracovávalo několik umělců, každá kapitola má jiné umělecké zpracování. Za mě super, protože jsem mohla poznat více stylů, z nichž některé mi seděly méně, jiné více. Příběh jako takový je výborný, skvěle vykreslená atmosféra hřbitova, ponurost a temnota. Rozhodně skvělé čtení na podzimní dny, pokud nechcete trávit čas s celou Knihou hřbitova, popřípadě pokud se vám líbila a chcete si ji připomenout a u toho se pokochat krásným uměleckým ztvárněním.



Několikrát jsem viděla film Vyvolávač deště s Mattem Damonem v hlavní roli a jedná se o jeden z mých nejoblíbenějších filmů. Ke knižní předloze jsem se z nějakého důvodu nedostala, nejspíš jsem si nebyla jista, zda mě neunudí právničina v knižním podání. Když
jsem přemýšlela, na jakou další audioknihu využiji svůj kredit z klubu Audiolibrixu a listovala seznamem knih, narazila jsem právě na Vyvolávače deště. Po puštění ukázky bylo jasno, příběh je načtený panem Ondřejem Brouskem, který předčítá skvěle. Kniha mě nezklamala ani trochu, naprosto jasně předčila film a žrala jsem každé slovo. Rozhodně se nebojte právničiny v knize, pokud vás alespoň trochu zajímá, jak to probíhá u soudu, ale hlavně při přípravě na soud, budete nadšení. Prožívala jsem veškeré křivdy a podrazy, které se staly hlavním hrdinům, držela pěsti až do konce a neskutečně si celou audioknihu užila. Ať už se vrhnete do jakékoliv podoby, audioknižní nebo fyzické, rozhodně doporučuji. A po přečtení se podívejte na film, rozhodně nedělá knize ostudu.

2 komentáře:

  1. Smrtící bílá tuhle knížku bych si měla přečíst :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všema deseti doporučuji! :) Je to nejlepší Galbraith!

      Vymazat