RECENZE| Legenda

Název: Legenda
Série: Legenda #1
Autor: Marie Lu
Počet stran: 280
Vydavatel: CooBoo

Marie Lu se narodila v roce 1984 nedaleko Šanghaje. Odjela studovat na univerzitu do Kalifornie, kde se později usadila. Pracovala jako umělecký ředitel ve společnosti věnující se vývoji videoher. Nyní se živí jako spisovatelka, má přítele, čivavu a dva Welsh Corgi Pembroky.

Příběh se odehrává na západním pobřeží USA, tedy na tom, co z nich ještě zbylo. Nacházíme se v novém světě, ve státě, který se jmenuje Republika. Ten je v nekončící válce s Koloniemi, které zabírají východní pobřeží bývalého USA. V takovém světě, jak už  to bývá, žije několik velmi bohatých lidí, kteří si mohou dovolit téměř vše a mnohonásobek těch, kteří kolikrát nemají co do pusy. June je patnáctileté děvče, které se narodilo do jedné z takových bohatých rodin. Při složení Zkoušky, kterou skládá každé desetileté dítě v Republice, dosáhla jako jediná plného počtu bodů a je považována za zázračné dítě. Má možnost studovat na nejlepší univerzitě Republiky s vyhlídkami na skvělou kariéru ve vojenských kruzích.
Na druhé straně příběhu sledujeme nejhledanějšího zločince státu - patnáctiletého Daye, který vyrostl v chudé části města.
Normálně by se tito dva mladí lidé neměli šanci setkat, ale osud jim zkříží cesty. Je zavražděn Junin bratr Metias a podezřelým se stává právě Day. June touží po pomstě a zároveň je velitelkou vyslána na akci, kdy má Daye najít a zatknout. A k tomu v chudších částech města řádí nebezpečná nákaza a Day udělá vše pro to, aby zachránil svou rodinu.

Podle anotace jasná dystopie. Už dlouho jsem ji měla v to-read listu a když jsem ji objevila v knihovně, byla jsem nadšená a hned jsem se do ní pustila. Potřebovala jsem už trochu změnu z těch všech detektivek a thrillerů a taková dystopie, můj oblíbený žánr, se zdála jako správná volba. A taky byla. Užila jsem si ji, ačkoliv už jsem namlsaná z té přemíry dystopií, kterou jsem do sebe cpala po jejich objevení. Děj byl silně předvídatelný, v podstatě žádné překvapení se nekonalo a v několika situacích mi připomněl Hunger Games. To by mi zase tolik nevadilo, ale ti hrdinové...

deviantart.com
Day i June byli oba dokonalí ve všech ohledech. Day je blonďák s modrýma očima a nádhernou svalnatou postavou, který neměl ani jedinou chybu - taktéž June. Jsou inteligentní, chytří, umí zacházet se zbraněmi, mají parádní fyzičku... Snažila jsem se na nich najít alespoň jednu drobnost, kterou bych mohla odsoudit,
nebo aspoň trochu nemít ráda. Vždyť přeci každý člověk něco takového má. Kromě těch dvou. Nechápejte mě špatně, já je měla ráda a Daye možná trochu víc než June, kvůli jedné takové "maličkosti", které jsme se od ní dočkali. Jen bych uvítala, kdyby byli víc reálnější.

Ve vyprávění příběhu se střídá June a Day. To jsem velmi ocenila, protože si můžete udělat obrázek o obou dvou a nedostávat to zprostředkovaně od někoho jiného. Plus mě zaujalo střídání fontů, kdy měl každý hrdina svůj vlastní. Mě se víc líbil ten Dayův, takový hezký zakulacený. A kulaté já ráda. Hm... začínám mít dojem, že se mi v celé knížce líbilo Dayovo všechno...

Kniha byla celkově skvěle čtivá, proplouvali jste příběhem jakoby nic, akce střídá akci a nemáte se ani čas nudit. Střídání vypravěčů byl podle mě skvělý nápad. Měli jsme pohled na bohatou část populace i na tu chudou. Svět byl dobře vypracován, byl pro mě skvěle představitelný a ani bych se nedivila, kdyby se něco takového v budoucnu utvořilo. Druhý díl už mám rozečtený, tato trilogie mě baví a vděčím ji za skvělé odreagování. Plus si zaslouží pochvalu za krásné obálky. Dávám 4/5.

Book trailer: