RECENZE| [game] - Vítejte ve hře

Název: Game
Série: Henrik Pettersson #1
Autor: Anders de la Motte
Počet stran: 360
Vydavatel: Knižní klub

Anders de la Motte je švédský spisovatel narozený roku 1971. Pracoval jako policista a nyní pracuje jako bezpečnostní analytik v mezinárodní IT společnosti. Je vidět, že pro své knihy čerpal z obou profesí a že tomu opravdu dobře rozumí. Za svůj debut Game získal v roce 2010 ocenění od švédské akademie za nejlepší prvotinu roku.

Henrik Pettersson, přezdívaný HP, najde jednoho dne v metru mobil. Jelikož je to zloděj a podvodník, chystá se ho prodat. Ale mobil o něm ví spoustu věcí. A nabídne mu, aby si zahrál hru. HP ji přijme a dostane první úkol, za který mu hra přidělí body a při kterém sám sebe musí natáčet. Body se změní na peníze, které líný a nezaměstnaný HP velmi ocení. A přichází další úkoly, těžší a štědřejší na body. HP šplhá v žebříčku hráčů, sleduje svá videa, nástěnku se vzkazy od fanoušků a nemůže se hry nabažit. Ale je ochotný splnit úplně všechny úkoly, které mu hra připraví?
Rebecca Norménová je úspěšná policistka a úplný opak HP. Její práce je pro ni vše a tvrdě na sobě maká, touží se stát nejlepší v oddílu. Ale radost ji kazí záhadné lístečky, které nachází ve své skříňce a které ji mají připomínat jedno tajemství minulosti, o kterém by nikdo neměl vědět.
Osudy těchto dvou lidí, ačkoliv jsou oba naprosto odlišní, se díky hře začínají prolínat...

HP je ze začátku otravný chlap, kterému bych tak akorát ráda nakopala zadní část těla. Je líný až to bolí, radši něco ukradne, než aby pracoval a chová se jak blbec, ačkoliv je chytrý a kdyby máknul, mohlo by z něj něco být. Za ukradené věci si kupuje marjánku a válí se doma u PC her. Když v metru najde mobil, napadne ho, samozřejmě, že ho zpeněží. Ale ten ho vybídne ke hře a HP souhlasí. Spočívá to v tom, že musí plnit zvláštní úkoly, musí se u nich sám natáčet a hlavně dodržovat jednoduché pravidlo - mlčet o všem. Hra mu po chvíli začne plnit bankovní konto, přinese mu slávu a lásku fanoušků a nabízí mu napětí a akci. To jsou asi tak jediné věci, po kterých HP ve svém životě opravdu touží. Hra ho pohlcuje a plní těžší a složitější úkoly. Já osobně bych byla srab a do ničeho takového se nepouštěla, tudíž jsem tak trochu nechápala HP, jak něco takového může vůbec dělat. A ještě s radostí a nadšením sledovat svá videa několikrát denně a snažit se pokořit prvního hráče v tabulce.
Na druhou stranu Rebecca je velmi pracovitá žena, která svou práci bodyguardky bere velmi vážně a snaží se vypracovat. Ačkoliv se mi zdá, že to někdy přehání. Žádný osobní život, žádná radost, jen práce, práce a práce. Nejsem ten stejný typ, abych to chování pochopila, ale rozhodně jsem jí měla radši než HP. Když se cesty těchto dvou lidí střetnou, začne teprve ta správná akce. Příběh odsejpá, nikde se zbytečně nezdržujete, odkrýváte tajemství a chcete vědět, jak to skončí. HP se začíná chovat lépe, ke konci jsem ho začala mít ráda a uvítala jsem, že se z něj stal ten chlap, kterým v hloubi duše byl i předtím.
Čtení mi kazila jen jediná věc. Příběh je protknutý anglickými větami, které by prý měly přidávat na autentičnosti. Já teda nevím, ale mě tam rušily. Jako fajn, kdyby to byla jedna věta na kapitolu, ale ke konci jich bylo na jednu stránku tak 3-4. Nejde o to, že bych tomu nerozuměla, ale mám ráda češtinu a hrozně mi to tam překáželo. Ještě když si představím, že tuhle knihu chci půjčit taťkovi, který anglicky neumí.
Naopak jsem ráda, že byl příběh okořeněn věcmi z IT, hodilo se to k příběhu a autor je v tomto, zdá se, profík.
Celkově se mi kniha moc líbila, bylo to napínavé, dobrodružné, nechyběla akce a pár tajemství, které ráda odkrývám spolu s hrdiny po celou dobu příběhu. A mimochodem, podle mě máme mnohem hezčí obálku, než originál a vlastně mě i ke knize přilákala. Těším se na druhý díl! Dávám 4/5.