RECENZE| Pláž v Chorvatsku

Název: Pláž v Chorvatsku
Autor: Julie Caplin
Počet stran: 360
Rok vydání: 2020
Nakladatelství: Cosmopolis

Většinu života se mě okolí ptá, proč tak ráda čtu. V tento zvláštní rok jsem konečně schopná jim pořádně ukázat, proč hltám příběhy cizích lidí - nemusím nikam a zažiji toho tolik! Navštívím cizí země, okusím věci, ke kterým bych nikdy nejspíš ani neměla příležitost, podívám se, jak žijí ostatní lidé. Přesně takové jsou knihy od Julie Caplin - vezme čtenáře do překrásného prostředí známého města, nebo v tomto případě státu.

Kniha je balzámem na duši, v uších vám po celou dobu čtení budou znít vlny a skřehotání racků, v nose vás pošimrá vůně jídel typických pro středomoří. Hlavní hrdinka se ocitne na palubě jachty, kterou si pronajme parta zbohatlíků a plaví se podél chorvatského pobřeží. Navštívíme spolu s nimi stará chorvatská městečka, malebné zátoky, ochutnáme různá jídla typická pro tuto zemi a možná se i zvládneme zamilovat.

Pláž v Chorvatsku je typická letní oddechová literatura, u které sice možná od začátku budete vědět, jak všechno skončí, ale nebrání vám to v tom, abyste hltali jednu stránku za druhou. Příběh plynule utíká, dokáže přenést na čtenáře příjemnou letní atmosféru a romantická linka je ve výsledku velmi milá.

Hlavní hrdinka je sympatická mladá žena, která má v hlavně srovnané veškeré priority a obzvlášť ve srovnání s hosty na palubě její charakter skutečně vyčnívá. Její skromnost je reálně zobrazena, zároveň ale není žádným zakřiknutým pískletem ani někým kdo si od ostatních nenechá poradit a pořád si stojí tvrdohlavě za svým názorem. Maddie má skvělý smysl pro humor, trousí cynické poznámky a nejednou mě při čtení její výměna názorů s Nickem rozesmála.

Pokud hledáte ideální knihu na léto, ať už při čtení na pláži, nebo klidně doma na zahradě či v křesle, určitě mohu doporučit Pláž v Chorvatsku. Ačkoliv je děj lehce předvídatelný, dostane vás přímořská atmosféra, krásné chorvatské zátoky, středomořská kuchyně a příjemná romantická linka okořeněná smyslem pro humor.